Cílem tohoto dvoudenního kurzu je poskytnout portfolio a resource manažerům potřebné znalosti, které jsou potřebné k efektivní správě projektů a zdrojů v rámci projektového serveru. Kurz je rozdělen do dvou dnů, přičemž první den je zaměřen na správu zdrojů a druhý den je zaměřen vice na správu portfolia.
V prvním dnu se studenti seznámí s prostředím projektového serveru. Bude diskutována nejprve obecná problematika, která může této profesi značně ulehčit život. Dále budou rozebrány jednotlivé moduly v rámci projektového serveru. Prvním zaměřením je sledování práce v prostředí PWA. Dalším je problematika časových rozvrhů, jejich vyplňování a odesílání ke schválení. Závěr prvního dne je věnován projektovým a týmovým stránkám, které jsou vytvářeny na projektovém serveru pomocí technologií SharePoint serveru.
Druhý den je zaměřen na problematiku řízení a správy portfolia. Studenti se tedy nejprve naučí pracovat s postupy idea managementu, projektových záměrů a jejich odesíláním ke schválení. Dále se dozvědí, co je to pracovní postup a jak takový jednoduchý pracovní postup vytvořit v nástroji SharePoint designer. V dalším kroku proběhne seznámení s definováním strategických cílů organizace, jejich prioritizací a modelováním portfolio analýz z hlediska finančního a z hlediska zdrojů. Závěr tohoto dne je věnován základům reportovacích mechanismů, pomocí kterých lze vytvořit snadným způsobem základní report, nebo analytické shrnutí v prostředí aplikace Microsoft Excel a případně jak založit vlastní výpočtová pole, která by zobrazovala potřebné informace, které nejsou dostupné standardní cestou.
[Kód kurzu: AM516]
2-denní kurz | 9:00 - 17:00
PREREQUISITES:
Pro předání 100% znalostí v rámci tohoto kurzu by účastníci měli mít alespoň Základní povědomí o řízení zdrojů a řízení portfolia, o procesech ve firmě a o základu jejich modelování, měli by mít základní zkušenosti s firemními portálovými aplikacemi a s nástroji na řízení projektů.
PŘÍNOSY KURZU:
Po absolvování tohoto kurzu získáte:
- ucelený přehled o možnostech nástroje project server z pohledu řízení portfolia
- ucelený přehled o možnostech nástroje project server z pohledu řízení zdrojů
- přehled o reportovacích možnostech v rámci produktu project server
- přehled o možnostech tvorby pracovních postupů v rámci produktu project server
Osnova:
Day 1 – resource managers
Overview to Project Server 2013
- Enterprise project management
- Microsoft project server environment
- Sorting, filtering, and grouping projects
- Viewing projects on the server
- Agendas overview for RSM
- Basic process of everyday life of RSM (deepDiveClass)
- My Work management- Timesheetmanagement, approving of work- Project sites
- what, where, why
- Team sites
- what where, why
RSM Deep Dive Class
- Enterprise resource pool – types of resources, generic resources
- Portfolio Analysis – Resource analysis, working with hiring models
- Resource Breakdown Structure – overview and categorization
- Resource allocation vs Assignment capacity views/reports
- Resource reporting - excel, OLAP cubes / DB, OData
Viewing My Work in PWA
- Viewing project task assignments
- Viewing other work assignments
- Filtering and grouping tasks
- Customizing the work view
- Send Status updates
- Adding a task or assignment
- Reassigning work
Submitting a Timesheet
- Opening a Timesheet
- Adjusting the timesheet view
- Adding administrative tasks
- Adding project tasks to a timesheet
- Add a non-project line item
- Entering hours
- Turn in Final timesheet
- Recalling and deleting a timesheet
Navigating the Project Site
- Viewing project deliverables
- Viewing Calendars and Tasks
- Uploading documents
- Entering or editing issues
- Entering or editing risks
Team Sites
- Creating team sites normally and from templates
- Escalation mechanisms
- Document workflows
- Meeting workspaces
- Social Features
Day 2 – portfolio managers
Agendas overview for RSM
- Idea management, Initiations / Project proposals
- Possibilities of basic workflow – how it can easily help us
- Portfolio analysis – cost/resource analysis modeling, force-in/force-out, committing
- Projects, programs and portfolio status reports – analysis’s / reporting
- PMO site possibilities
Submitting Proposals
- Introduction to Demand Management
- Stepping through Project Lifecycle
- Working with Enterprise Project Types
- Phases and Stages of a Workflow
- Gathering Ideas, their validations etc.
- Gathering Proposal Details
- Estimating Proposal Cost
- Identifying Resource Demands
- Evaluating the Contribution to Business Drivers
Basic workflows in Visio and SharePoint Designer
- Process thing
- Little of administration in SharePoint designer
- Publishing
Defining Portfolio Strategy
- Customizing Business Drivers
- Prioritizing Drivers
- Understanding Cost Constraint Variables
- Defining Resource Roles for Demand Analysis
Performing a Portfolio Analysis
- General Portfolio Settings
- Resource Demand Analysis
- Forcing Projects In/Out
- The Efficient Frontier and Strategic Alignment
Analyzing Scenarios
- Comparing Portfolio Scenarios
- Resource Analysis Scenario
- Cost Analysis Scenario
- Calculating Resource Requirements
- Deficit and Surplus Report
- Hired Resources Report
- Committing a Scenario
Basic reporting
- Excel services
- Data Connections – OLAP, Odata, DB, REST Feed
- PivotTables
- PowerView
- PerformancePoint services
- Visio services
Customizing the Environment
- Customizing Views
- Creating Custom fields
- Adding Custom fields to Project Detail Pages
Kurz bude otevřen po naplnění minimálního počtu 3 účastníků!
Lektor:
Certifikace: Microsoft Certified Trainer (MCT), Certified Associate in Project Management (CAPM)
Principal Architect & Collaboration, Content and Data Team Lead
Senior Project Server Consultant
Projektový manažer - Projektový audit; Tvorba projektové dokumentace, správa rizik, nákladů, kvality a zdrojů; Implementace systémů ERP, CRM, PMO; Implementace nástrojů na podporu projektového řízení; Řízení mezinárodních projektů; Řízení vývoje
Konzultant: pro technologii Microsoft EPM 2010 (SharePoint Server 2010, Project Server 2010); pro technologii SharePoint Services 3.0; Projektová dokumentace, správa rizik, nákladů, kvality a zdrojů v rámci IT GOV oddělení
Možnosti ubytování a parkování